Monday, January 16, 2006

Rockbjörnen

Tycker att resultatet i rockbjörnen var helt idiotiskt och det avr ännu ett bevis på folkets dåliga smak.
Så här gick det (min kommenatr inom parantes):
Årets svenska manliga artist: Darin (totalt felaktigt Darin är värdelös, min vinnare: Moneybrother)
Årets svenska kvinnliga artist: Laleh (Helt fel igen, min vinnare: El Perro del Mar)
Årets svenska grupp: Bodies Without Organs (Visst dom ahr sålt en del skivor men årets bästa grupp är dom definitivt inte, min vinnare: Johnossi)
Årets svenska nykomling: Laleh (Den mest acceptabla av vinnarna men ändå ett dåligt val enligt mej, min vinanre: El Perro del Mar, okej hon gav ut några låtar på EP och så där redan 2004 men hennes album kom 2005 så hon räknas enligt mej som nykomling)
Årets svenska låt: Timbuktu – ”Alla vill till himmelen men ingen vill dö” (Precis som nykomlingen en helt ok vinnare men ändå felaktig, min vinnare: Moneybrother-They're building walsl around us)
Årets svenska album: Kent – ”Du & Jag Döden” (Kent är så dåliga att dom borde förvisas från sverige alltså en totalt felaktig vinnare, min vinnare: Johnossi-Johnossi)
Årets utländska artist: James Blunt (ännu ett kapitalt misslyckande av svenska folket, min vinnare: Jason Ringenberg)
Årets utländska grupp: Green Day (Nej också här misslyckades folket, min vinnare: White Stripes)
Årets utländska låt: James Blunt – ”You’e beautiful” (En totalt outhärdlig låt, min vinnare: White Stripes-Red Rain)
Årets utländska album: Madonna – ”Confessions on a dance floor” (har inte hört skivan men av det jag hört så är det här en felaktig vinnare, min vinnare: White Stripes-Get behind me satan)

Tycker även att det finns några som förtjänar ett hedersomnämnande för vad dom gjort, dessa är: The Mars Volta, Le Sport, Electric Eel Shock, Quit Your Dayjob, Anna Ternheim, Sci-Fi Skane, The Hives (hultsfredsspelningen), Håkan Hellström, Mattias Alkberg BD, Silverbullit, Maher Shalal Hash Baz, Suburban Kids With Biblical Namnes, Vapnet

0 Comments:

Post a Comment

<< Home