Saturday, January 20, 2007

Kalmar, hittills

Det började inte så bra, eller ja allra först gick det bra men sen blev det jobbigt. Jag pratar så klart om resan ner hit. Den avlöpte utan problem fram till Alvesta men därifrån var tågen inställda så jag fick åka buss från Alvesta till Kalmar, en resa som tog ungefär 2,5 timmar. Det medförde så klart en ganska kraftig försening och jag var inte framme förrän lite etfer fyra när jag egentligen skulle ha varit framme några minuter i tre. Då var jag lite sur, mest kanske för att jag hade varit tvungen att sitat i en obekväm buss istället för på ett bekvämare tåg.
Väl här nere gick jag som planerat och hyrde mej några filmer, det blev tre stycken (The Bourne supremacy, High fidelity och Battle Royale), innan jag köpte mej en kycklingrulle som skulle bli min middag. Denna kycklingrulle tog jag med till hotellet och åt där.
Hotellet såg ut som jag mindes det så inga överraskningar där. Tyvärr hade dom inte TV4+ så jag fick klara mej utan att se hockeyn. Istället tittade jag på Tintin (var del två av Plan 714 till sydney) och lite så där, minns inte riktigt vad det var jag såg, kanske sov jag lite.
Seanre under kvällen kollade jag på The Bourne Supremacy och High Fidelity och jag måste nog säga att High Fidelity var bästa av dom två, den var faktiskt riktigt bra.

Imorse käakde jag frukost på hotellet innan jag gick hit till skolan och det jag har gjort här var först en introduktion (som jag lika gärna kunde ha skippat eftersom jag redan känner till nästan allt som sas i och med att jag har pluggat här förut) och sedan var det upprop och grejer innan vi fick en timmes rast vid tolvtiden, och ja där är vi nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home