Tuesday, February 27, 2007

Tanken löper fritt

Imorgon måste jag skriva ihop det där pressmedelandet så jag kan skicka iväg det på onsdag. Och så ska jag skriva klart dom sista kommentarerna om den där skoluppgiften som jag i princip blev klar med i fredags (och som ska vara inne först på fredag), lika bra att göra så har man det gjort sen.
På tal om att få saker gjorda så kan jag avslöja att jag inte behöver köpa några chips att ställa in i logen den här gången, det blev nämligen kvar två påsar chips sist. Kan man kanske kalla det återvinning? Fy vad äckligt det låter med återvunnachips förretsen, det låter som det är chips någon har ätit på men sen lagt tillbaka i skålen när chipsen har förvandalts till gröt i munnen. Tur att det inte är sån återvinning som avses nu.
Den där skoluppgiften handlade förresten om nyckeltal, det är väl inte så där jätteskoj direkt men när man gör det i excel går det ganska fort som tur är.
När jag lyssnade lite på The Quiz i förmiddags kom jag fram till att jag nog borde bli ihop med Hello Saferide. Undrar hur jag ska gå tillväga.
Fick pannbiff idag, det var gott. Jag gillar pannbiff. Imorgon blir det tjockpannkaka, det är inet lika gott som pannbiff men det funkar det också. Mycket pannmat nu ett tag. Skulle vilja ha en sån där god krämig risotto jag åt i prag någon dag. Får se till att hitta ett recept någonstans. Den risotton var tokigt god, var nog den näst bästa ätningen på hela pragresan. Jag skulle nog vilja åka till Prag igen tror jag, det var trevligt där. På tal om resor så känns det som jag skulle behöva åka bort nånstans snart. Inet själv kanske men med några kompisar eller så. Eller så kan morsan och farsan åka bort. Ja att bara få sköta sej själv några dar vore skönt. Synd att jag inte vann den där resan till Barcelona, den hade gjort mej gott.
Borde festa snart också. Har inte festat sen nyår, inte en enda klunk öl sen dess. En fest vore kul, kanske nästnästa helg när melodifestivalen är slut. Eller ett schlagerparty nästa lördag kanske, fast det kan ju förta melodifestivalskänslan lite. Får ta och kolla upp om det kan bli något party snart på fredag när jag träffar mina vänner. Men oj så dyster jag verkar nu, det jag nog inte. Lite trött och uttråkad är jag nog däremot.
Är nog bäst jag går och lägger mej. Jag har ju ändå inget att göra. Hoppas förresten det första Sonicnumemr som prenumerant kommer imorgon, vore trevligt att lätta upp tisdagen med en ny Sonic att bläddra i. Har nya uncut kommit ut förresten? Måste köpa den i så fall. Funderar förresten på att hröa med någon tidningsbutik i stan om dom kan tänka sej någon sorts avtal så föreningens medlemmar får köpa Uncut och Sonic (och kanske Mojo) till rabatterat pris i den butiken. Har väl egentligen inga större förhoppningar om att någon butik skulle gå med på det men det skadar ju inte att fråga.
Tycker på tal om ingenting att Andreas Johnson hade en snyggare kostym i förra årets melodifestival än i år. Den han hade förra året blev jag ju helt kär i, så snygg var den. Fast skinn kan vara snyggt det också. Har själv en skitcool skinnkavaj hängande någonstans. Den kanske man skulle använda på fredag, får leta fram den och se om den är så snygg som jag minns den. Den är grön.
Men sova var det ja, får väl gå och lägga mej och fundera över livet eller hur man blir ihop med Hello Saferide eller nått. Och jo, det där sista var nog ett skämt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home