Sunday, July 22, 2007

Igår och idag

Igår var det då fest. Dom som var här var, förutom jag, Nilsson, Tove, Fredrik, Johanna (Fredriks nya flickvän), Marcus och Belle. Vi hade trelvigt.

Vi började med att grilla. Jag hade slängt ihop en trevlig liten marinad som jag marinerade min fläskfilé i och det blev verkligen supergott. Vilket var lite extra trevligt eftersom jag hade improviserat ihop marinaden. Den bestod av olja, lite lime, lite peppar och ett par lagerblad och det blev skitbra verkligen. Ska jag nog göra fler gånger.
Efter grillandet fortsatte festandet här uppe i lägenheten. Det lyssnades på musik (en salig blandning av partyskivan, The Smiths, White Stripes och eurodisco) och dracks en del och det dansades på stolar (tillexempel stod jag på en stol och sjöng med i flera smithslåtar). Sen rätt vad det var så satt vi på balkongen och jag hade uniformsjackan och tillhörande mössa på mej och vi pratade om att kanske åka till Berlin någon gång framöver. Många andra ämnen avhandlades också men inget av någon större vikt.

Idag har jag inte varit särskilt bakfull utan det enda jag känt av var att jag vaknade till rätt tidigt imorse och hade lite huvudvärk, men där somnade jag om rätt fort och sen har jag knappt varit bakfull alls. Vilket jag själv tycker är lite småskumt eftersom det trots allt blev en del drickande igår (det landade på 8 öl, 2 cosmopolitan och en del jordgubbsschnapps).

Idag har typ halva dan gått åt till att diska och städa. Men det gick rätt smidigt ändå, det mesta av disken var sånt som gick att köra i diskmaskinen. På tal om det så måste jag komma ihåg att plocka ur diskmaskinen innan jag går och lägger mej.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home