Saturday, July 28, 2007

Partyorgel

Vi åkte en sväng och besökte stans loppisar och second handbutiker under förmiddan (kom just hem) för att se om det fanns några möbler eller så som jag skulle kunna ta med när jag flyttar. Några möbler hittade jag just inte men däremot kom jag hem med tre fina LPskivor. Det var Die schönsten russischen Volkslieder (som ja gantar betyder ryska folksånger eller nått sånt), Klaus Wunderlich - Mr Hammond och slutligen Nils Dacke spelar partyorgel.
Det är nog galet bra skivor alla tre tror jag men speciellt den sistnämnda verkar väldigt fantastisk, jag menar partyorgel låter ju hur grymt som helst. Smaka bara på ordet, partyorgel.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ja, där hjar du hittat grejerna..nils dacke är en pseudonym för farbror acke, som var tekniker i sten&stanleys studio...ebbe nilsson från sten 6 stanley var också med och lirade på dom där plattorna...din farsa vet allt om nils dackeprylen...fråga honom om vad du nu har hitat

5:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hejsan, ni på denna blogg!

Hmmm.... denna länk kom upp då jag googlade "Nils Dacke AND partyorgel".
N.D:s plattor är ju kultförklarade, har ni nån mer information om dem? Den finns en hel värld därute som är intresserade av historiken bakom Nils Dackes partyorgel!

MVH
Staffan, Varberg

4:51 PM  

Post a Comment

<< Home