Tuesday, October 16, 2007

En inte så smidig middag

Idag var det lite cirkus när jag skulle göra mat. Jag orkade liksom inte laga någon mat idag så jag köpte lasagne som bara skulle vara att värma i mikron, smidigt och bra liksom. Så skulle jag då värma dne där lasagnen och den skulle kröas på 20 minuter (!) på full effekt och det lät ju väldigt mycket så jag ringde till morsan och frågade om man kunde ha en vanlig tallrik inne i mikron så länge eller om jag skulle play it safe och använda min ugnsfasta form (lasagnen kom i en aluminumform och dte går ju inte att ha i mikron). Jag bestämde mej för formen till slut men det var en hyfsat stor och fyrkantig lasagne så den gick inte ner i min runda form. Då fick jag ställa mej med brödkniven och liksom såga den frysta lasagnen till lämplig storlek.
Efter det gick allt strålande fram tills jag skulle ta ut lasagnen ur mikrovågsugnen. Under dom 20 minutrar den värmdes i mikron hade den på något sätt lyckats fastna i den runda glasskiva som ligger på botten där i mikron så jag fick dra ut alltihop där och bända isär formen och glasskivan. Sen när jag väl hade fått isär det där och började äta ja då brände jag mej naturligtvis på tungan och fick sitta och käka isbitar halva kvällen.
Så kan det gå när man tror att det ska vara himla smidigt och bra.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jeeesus

7:16 AM  

Post a Comment

<< Home