Tuesday, January 15, 2008

Jokrar

Så var jokrarn till årets mello klara:

Eskobar - Hallelujah New World
Carola och Andreas Johnson - One Love
Niklas Strömstedt - För många ord om kärlek
Amy Diamond - Thank You

Känns som rätt trista jokrar. Eskobar har ju gjort karriär som ett av Sveriges tråkigaste band, Niklas Strömstedt har väl aldrig gjort något bra, Amy Diamond stör jag mej bara på för att hon ska verka så äckligt präktigt lillgammal hela tiden och Carola var ju med häromåret så att ha henne som joker känns ju lite överflödigt (och vad jag tycker om Carola behöver jag väl knappast berätta igen). Synd dock att Andreas Johnson väljer att liera sej med henne, han har ju gjort ett par begåvade nummer tidigare men ett samarbete med Carola är så gott som oförlåtligt. Hoppas verkligen inte att dom vinner, vore ju sjukt pinsamt att skicka carola till ESC två gånger så tätt inpå varandra. Fast med tanke på att svenska folket verkar ha drabbats av någon sorts kronisk Carola-psykos så kan man väl redan nu gratulera henne och Andreas till segern.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Meen Carola och Andreas till Västerås iaf! =) Och sen må jag ha svårt för dem båda, men det är trivialt (korrekt användning av ord?).

1:01 PM  
Blogger Nicklas R said...

Då lär du ju typ gå dit och heja på alla andra (jag tror förresten att irrelevant är ordet du söker)

3:55 PM  

Post a Comment

<< Home