Friday, January 18, 2008

We're in for stormy weather

Om nu någon har lyckats missa det så ska det alltså blåsa lite imorrn. Eller ganska mycket rättare sagt, och Hultsfred råkar naturligtvis ligga i det område där det tydligen ska blåsa allra mest. It looks like we're in for stormy weather som Jarvis sjunger.
När det är sånt väder här nere finns det risk för strömavbrott, vilket jag bittert fick erfara för gansak exakt två år sedan när jag bodde här förra gången. Därför har jag förberett mej lite grann inför ett eventuellt strömavbrott den här gången. Jag har sett till så jag har bröd upptinat och när jag gör mat sen ska jag koka lite extra makaroner så jag har något at äta om jag inte skulle kunna laga mat imrogon (koade makaroner går ju att äta kalla). Har också sett till att jag vet exakt vart jag ahr ljus, tändstickor och ficklampor. Jag vet också vart jag har min lilla batteridrivna fickradio, kan ju vara bra att ha om man får tråkigt (vilket man lätt får när man inte har någon ström). Jag känner mej med andra ord ganska förberedd inför ett eventuellt strömavbrott.
Jag håller dock alla tummar jag har (två) för att strömmen inte ska försvinna. För att vara utan ström är jävligt träligt. Dessutom har jag ju hemtentan i organisation imorrn (den delas ut 12.oo imorgon och jag har ett dygn på mej att bli färdig) och det vore ju rätt jävla skitjobbigt att inte kunna göra den på grund av ett strömavbrott.

För övrigt tycker jag att alla ska titta på P3 Guld-galan ikväll, 21.30 på SVT1 (det är dock en eftersändning men om man känner för det kan man lyssna på radions direktsändning 20.03 på P3).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home