Friday, March 14, 2008

Det sista tipset

Då ska man alltså försöka sej på att tippa morgondagens mellofinal då. Jag kan väl egentligen inte tippa något annat sätt än att Charlotte Perelli vinner vinner i och med att hon är så sjukt stor favorit till segern. Själv tycker jag dock att det av flera anledningar vore olyckligt om hon vinner, framförallt för att jag tror att hon inte skulle lyckas särskilt bra i esc. Det är en typisk sån där låt som hamnar nånstans i mittenträsket och är bortglömd så fort eftertexterna börjar rulla. Sanna Nielsen har nämnts som den strösta utmanaren och jag kan nog vara benägen att hålla med men inte heller det är någon låt jag tror skulle gå särskilt bra i esc. En ballad vann förra året och då känns det som att det inte kommer bli en ballad som vinner i år.
Dom jag tror skulle ha störst chans i eurovision är BWO, Christer Sjögren och kanske Rongedal, och därmed är det också dom tre jag kommer hålla tummarna för. Jag skulle nog faktiskt helst se Christer Sjögrens bisarrfest som segrare imorgon, det skulle kunna bli en riktig höjdare nere i Belgrad. Min gissning är att den skulle komma topp 10 om den var med där, minst.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home