Sunday, March 23, 2008

Tågresan typ

Så var man tillbaka i Hultsfred. Resan gick i stort sett bra. Blev ett byte mer än vad det stod på biljetten för tåget som enligt biletten skulle gå från Jönköping till Hultsfred gick bara till Nässjö där jag fick byta till tåg mot hultsfred, lite irriterande men jag kom ju fram i alla fall. Då var dte nästan mer störande att det var rälsbussen som gick hit från Nässjö, det brukar alltid vara det moderna tåget vid den tiden (jag börjar lära mej vilka tåg som går när efter att ha bott brevid stationen några månader) men naturligtvis var det rälsbussen idag när jag skulle åka. Kanske inte är något jätteproblem egentligen men det moderna tåget är helt sjukt mycket bekvämare så man åker ju helst med det.
Men nu har jag åkt vägen över Falköping och Jönköping då så nu har jag nog åkt alla vägar som går att åka mellan Karlskoga och Hultsfred. Eller okej vägen över Södertälje (som jag skulle ha åkt i julas) återstår men den började jag ju åka på fast det blev försenat och så så jag fick byta i Norrköping istället.
Resan tog rätt lång tid förresten, åkte ifrån Karlskoga vid 12-tiden och var här strax före klockan sju. Man kände sej faktiskt rätt seg när man kom fram. Men det blev en snabb upppackning och sen satte man sej i soffan och vilade en stund innan man började med maten och sen när man hade ätit var man både mätt och belåten.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home