Sunday, April 06, 2008

Nöjesveckan

Varje söndag finns ju i pappersupplagan av Aftonbladet något som kallas för Nöjesduellen där två av tidningens nöjesreportar får uttala sej om veckan som gått (dom får tre frågor som dom ska svara på). Eftersom jag inte har något vettigt att blogga om just nu tänkte jag att jag ska börja besvara dessa frågor här på bloggen varje söndagkväll. Jag börjar idag och så får vi se hur länge jag kommer ihåg och orkar fortsätta.

Denna vecka handlade det om musik. Då kör vi.

1. Marit Bergman låter sina fans prenumerera på hennes nya låtar. Är det framtidens sätt att sälja musik?
Möjligt, egentligen tror jag att det kommer finnas många olika sätt att sälja (och köpa) musik i framtiden och prenumerationer kan absolut vara ett av dom. Alltid kul med nytänkande vad gäller (digital) musikförsäljning så hoppas det går bra för Marit.

2. I en engelsk omrästning korades riffet i Deep Purples "Smoke on the water" till tidernas bästa. Vann rätt riff?
Kort svarat, nej.

3. Vad har gjort dej glad i veckan som gått?
Igår kväll blev jag rätt glad (som ni kan läsa i ett tidigare inlägg) men det var internt så det kan jag ju inte berätta vad det var. Så blev jag rätt glad av att Färjestad åkte ur hockeyslutspelet också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home