Wednesday, November 05, 2008

Jag är nöjd

Så Obama vann alltså. Det tycker jag var bra. Jag hejade ju på honom.
Kan dock inte undvika att känna lite empati för McCain. Det känns liksom lite som att han har drömt om att bli president hela livet och så när han äntligen blir sitt partis kandidat får han storstryk. Men, jag höll på Obama och Obama vann så jag är nöjd.
Fast på ett sätt är det lite synd att valet är slut, jag kommer sakna Per Bjurmans valblogg. Den har varit mycket intressant att följa.

Slog förresten på TV:n för att se hur ställningen var precis innan jag la mej mej igår och där satt, som alltid när det är någon form av val, Sören Holmberg. Statistikmästaren.
Vad händer när han går i pension? Jag menar hans plats går ju inte att fylla, inget val utan Sören Holmberg. Ingen kan som han beskriva tendenser, läsa upp statistik och visa procentsatser. Sören Holmberg är på något sätt synonymt med valvakor, är han inte med är det ingen riktig valvaka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home