Thursday, April 30, 2009

Ett bra avsnitt

Dagens avsnitt av Grannfejden bjöd på många komiska höjdpunkter. Som när Aschberg med avsmak i rösten säger att "det där är inte gött, hon (en hund, min anm) åt just skit", eller som att det bara dök upp fler och fler hundar i den ena tantens hus, eller att dom hade ett bråk utan att aldrig ens ha träffats, med mera. Ett bra avsnitt alltså.
Sen när det visade sej att hundtanten var fårn Karlskoga ursprungligen slog det mej att jag nog faktiskt sett hene i ett annat sammanhang. Är det hon jag tror att är (vilket det sannolikt är då det nog inte finns så många med hennes förnamn i ungefär den där åldern i stan) så är jag tämligen säker på att hon nog inte riktigt sa hela sanningen i programmet. Jag ska inte gå in på exakt vart det är jag träffat på henne tidigare men är det hon jag tror har jag rätt starka skäl till att tvivla en aning på hennes utsaga.
Sen kändes den andra tanten rätt osympatisk hon också dock.

Men ett fint avsnitt. Grannfejden är ett genialt tv-program.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home