Saturday, September 19, 2009

Känns som det varit få getingar i år

Vill minnas att det i våras sades att det här kunde bli en sommar med mycket getingar. Men jag måste säga att så här i efterhand (för det kan man nog säga nu) så tycker jag att det varit ovanligt lite getingar i år. Skönt när en sådan förutsägelse för en gångs skull är felaktig.

När man suttit på uteplatsen och varit utomhus i största allmänhet och så där under sommaren upplever jag att det varit väldigt lite getingar som kommit och stört faktiskt. En och annan har det varit naturligtvis men ändå få med hur det brukar vara. Och på dom få som dyker upp nu märks det att säsongen börjar gå mot sitt slut, speciellt idag la jag märke till att den geting som dök upp verkade galet seg och förvirrad.

Men skönt att det varit en sommar med få getingar. Som bekant är jag ju inte så förtjust i dessa hemska kryp.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home