Jag vill inte höra Basshunters svada
En sak jag kom att tänka på nu är att Spotify borde anpassa reklamen efter vad man har lyssnat på. Jag menar jag som mest lyssnar på indiemusik är ju milt uttryckt inte alls intresserad av varken Basshunter eller Martin Stenmark, jag blir liksom mest störd så fort någon av dom dyker upp och börjar prata om sina skivor (eller ännu värre: tvingas höra lite av deras kassa musik). Jag menar sitter man och lyssnar på en finstämd indieskiva är det ju närmast traumatiskt när det helt plötsligt börjar spela (fruktansvärda) Black Eyed Peas.
Det lär ju liksom inte vara jättesvårt att hitta på någon form av tekniska lösning som gör att vilken reklam man får höra anpassas efter vad man lyssnat på. Det skulle som jag ser det bli en win-win situation då vi som kunder skulle störa oss lite mindre på reklamen (vilket är bra för Spotify själva) samtidigt som företagen får bättre möjligheter att rikta sej til mer specifika målgrupper och så vidare.
Det lär ju liksom inte vara jättesvårt att hitta på någon form av tekniska lösning som gör att vilken reklam man får höra anpassas efter vad man lyssnat på. Det skulle som jag ser det bli en win-win situation då vi som kunder skulle störa oss lite mindre på reklamen (vilket är bra för Spotify själva) samtidigt som företagen får bättre möjligheter att rikta sej til mer specifika målgrupper och så vidare.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home