Saturday, January 09, 2010

Straffseger

Bofors - Malmö 6-5 efter straffar (2-2, 2-2, 1-1, 0-0, 1-0)

Fan vad gött att det äntligen blev en vinst när det blev straffar. Såg att det var Chribbe som satte den avgörande straffen dessutom och det är också jäkligt kul faktikst.

Dock måste jag säga när jag har tittat igenom matchstatistiken att Bofors borde ha vunnit utan att det skulle behöva gå till förlänging och straffar. Vinner man skotten med 43-24 så bör man vinna med åtminstone 2-3 mål. Plus att man väl inte bör släppa in fem mål på 24 skott men alla kan göra en dålig match emellanåt och jag vet inte hur lägena där Malmö gjorde mål såg ut så där kan jag inte riktigt uttala mej.
Sen är det väl inte hlet guld att ha ledningen med 2-0 och sen tappa till 2-4 efter knappt halva matchen. Men nu låter jag bara gnällig, det blev trots allt seger och det förjäkla gött.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home