Saturday, February 20, 2010

Det sedvanliga tipset

I sedvanlig ordning ska jag nu presentera mitt tips inför kvällens deltävling av melodifestivalen. Dom fyra som får tävla vidare efter kvällens program tippar jag blir Darin, Alcazar, Crucified Barbara och Elin Lanto.

Dom största utmanarna till dessa fyra (även om det är lite fegt med en sådan gardering) är nog Erik Linder och Timoteij.

På den tiden Per Bjurman bevakade melodifestivalen för Aftonbladet brukade han säga att det alltid hände något konstigt i Göteborg. Det har faktiskt visat sej stämma ganska väl men jag tror ändå inte på några direkt skrällar i år. Darin skulle kunna ställa upp med en jojk och ändå gå vidare, Alcazar får alla gaydiscoröster, hårdrock har jag smärtsamt nog insett att det aldrig ska räknas bort och sen är det hyfsat öppet men jag tror Lanto tar det till sist.
Har haft 75% rätt båda dom två första veckorna, ska bli spännande att se hur det går idag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home