Tuesday, June 29, 2010

Chocktillstånd, fullkomligt chocktillstånd

Jag befinner mej i någon sorts chocktillstånd. Hultsfred ställer in. Det har sålt för lite biljetter och årets festival ställs in. Kanske är det det definitiva slutet för festivalen (vilket inte känns otänkbart i och med att företaget Hultsfredsfestivalen AB kommer ansöka om konkurs). Så förbannat jävla tråkigt och trist och värdelöst. Det känns så förbannat tomt. Det är ju Hultsfred liksom, festivalernas festival, det där magiska man alltid drömde om som tonåring och där man haft så jävla roligt. Och vad det betyder för orten, byn där jag bott och haft jäkligt roliga tider och kommit att på något sätt älska, vågar jag inte ens tänka på.
Det är så förbannat tråkigt. Jag ska dock inte ge mej på att analysera vad som gått fel eller så, det är jag inte i stånd till just nu, men det är fruktansvärt tråkigt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home