Sunday, June 06, 2010

En härlig eftermiddag som kröntes med en förkolnad fluga

När jag hade varit och handlat förut fixade jag med lite grejer jag behvöde ta tag i. Disk bland annat. Sen beslutade jag mej för att jag nog skulle unna mej att sitta på uteplatsen en stund, ty vädret var minst sagt rätt göttigt. Så jag satte mej där ett tag, läste tidningen, lyssnade på musik, hade det härligt helt enkelt.
När jag kom in igen upptäckte jag att jag hade fått in en stor otäck fluga i lägenheten. Bestämde mej för att zappa den med min elektriska flugsmälla (dräparn kallad). Och zappad blev den. Släppte inte knappen förrän det började bolma upp oroväckande mycket rök från den vid det laget före detta flugan. Kändes liksom lite som att det skulle ta eld om man hade fortsatt (och jo, den är nog rätt kraftig dräparn). Sen luktade det bränd fluga i lägenheten en stund, bränd fluga luktar inte särskilt gott visade det sej. Det förkolnade liket spolade jag sedan ner i toaletten, så klart.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home