Thursday, July 08, 2010

Utmärkt service

När jag var på willys förut hände något jag aldig varit med om förut. Kassörskan packade ner mina varor i kassen medan jag höll på att plocka fram pengar. Det kallar jag service. Och inte bara service utan god service till och med, kanske att man till och med skulle sträcka sej så långt som att kalla det extraordinär service i och med att det är mycket mer än man förväntade sej.
Nu är det nog inget willys börjat med rent generellt (tyvärr) utan det var nog något av en engångsföreteelse orsakad av att dom som var före mej i kön hade mycket varor och inte packade särskilt fort samt att jag hade ganska få varor, ett eget initiativ från kassörskan helt enkelt. Men ändå, ypperlig service. Och ett ypperligt initiativ från kassörskan, utmärkt exempel på hur frontlinjepersonalen bör arbeta för att företaget ska få nöjda kunder (och jo, jag får säga sånt, utbildad marknadsförare som jag är).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home