Saturday, December 18, 2010

Inget vatten

Hade klockan ställd lite tidigare än vad som egentligen var nödvändigt idag för att hinna duscha och lite så där innan jag åker ner till stan, har liksom inte gjort det när jag suttit och skrivit och så under veckan så håret börjar se lite så där ut. Men då är det frösta jag hör när klockan ringer (jag har ju radion som signal) nyheten att alla hushåll i Kalmar inom kort skulle bli av med vattnet. Så sjukt drygt. Jag klev dock upp ändå, om inte annat så för att hinna fylla upp en tillbringare med vatten och ställa i kylen (ifall jag skulle behöva vatten till något under dagen) och för att hinna borsta tänderna innan vattnet försvann. Någon dusch blev det dock inte, även om det inte alls är omöjligt att jag skulle hinna duscha om jag hoppade in i duschen direkt, innan frukost, så vill man ju inte riskera att vattnet försvinner när man står där med schampo i håret (eller skägget för delen).
Fast tur i oturen ändå att jag trots allt klev upp lite tidigare än nödvändigt så att det fanns vatten i alla fall en liten stund när jag klev upp.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home