Saturday, December 04, 2010

Lite om tåg

Nämnde ju för någon dag sedan att jag skulle förklara varför jag blir så trött på folk ger SJ all skuld och bara gnäller om hur hemska och ondskefulla SJ är så fort det blir problem med tågtrafiken. Det visar sej att jag behöver inte formulera en sådan förklaring utan det här räcker gott för att förklara min ståndpunkt i frågan.
Problemen handlar som jag ser det alltså i grund och botten om den förbannade (och totalt idiotiska) avregleringen av tågtrafiken, de uteblivna satsningarna på underhåll och nybyggnation av järnvägen, dom totalidiotiska vinst- och lönsamhetskraven på SJ och liknande politiska beslut. Ivern att avreglera, privatisera och göra om verk till företag och lägga ut delar av deras verksamhet på diverse företag har förstört jävligt mycket när det handlar om järnvägen och tågtrafiken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home