Tuesday, April 19, 2011

Förvånande instruktioner

Såg lite instruktioner till den b-uppsats som ska skrivas som nästa delkurs förut. Kan väl inte säga annat än att jag blev en aning konfunderad av instruktionerna. Mest för att det verkar finnas någon sorts gräns för hur långt man får skriva. Det hela ska tydligen landa på omkring 25 sidor vilket jag tycker låter väldigt lite i sammanhanget. Jämför jag med b-uppsatsen jag skrev i Music & Event Management så landade den på omkring 45 sidor text (bara empirikapitlet landade på omkring 20 sidor den gången) och det var ingen anmärkningsvärt omfattande uppsats. Och då är det ändå min gamla b-uppsats jag pratar om, tittar man på uppsatsen som skrevs i höstas (som visserligen var på c-nivå men ändå) så tog inledningen och metoden upp dom 25 första sidorna text. Så det blir nog lite av en utmaning att hålla sej inom sidantalsgränsen, risken är väl att jag börjar skriva på inledning, metod och lite teori och vips bara har några få sidor kvar för övriga kapitel. Men vi får väl se hur det går om jag lyckas hålla mej tillräckligt kort eller inte. Och oavsett vilket måste jag ju först och främst komma på ett ämne att skriva om.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home