Monday, April 04, 2011

Inte premiär, men första riktiga uteplatssittandet

När jag kom hem från skolan var det kanonväder. Så jag slog mej ner på uteplatsen. Första riktiga uteplatssittningen för i år alltså (premiären var förvisso för ngåra veckor sedan men då var det llångärmat som gällde och det blev bara en liten stund innan det blev för kallt åt händerna). Det var härligt, var nästan sommarvarmt när solen låg på så man blev sittande rätt länge. Tro dock inte att jag bara latade mej när jag satt där, nej jag passade på att få lite skoljobb gjort också. Sol, skoljobb, bra musik och vin. En, som det heter, vinnande kombination. Medan jag satt där kom det sessutom en gatsopare och sopade bort det grus som låg kvar på vägen här utanför. Det brode betyda att det är vår på riktigt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home