Wednesday, April 06, 2011

Nu ska man tydligen bli kreativ också

Fick ut den där uppgiften som ska redovisas nästa onsdag idag. Visade sej att det inte är någon superbetungande uppgift direkt. Man ska skapa något som illustrerar ens syn på tid, det vill säga någon form av kreativt alster som inte är en skriven text. Och sen verkar redovisningen bli av mer show and tell-karaktär där man visar upp det man skapar och förklarar hur man tänkt. Knepigt nog visserligen, särskilt med tanke på att så att säga creative arts inte riktigt är min starkaste sida, men man bör ju kunna få ihop det på en dag eller två liksom. Frågan är bara vad jag ska skapa, i och med att det inte får vara skriftligt blir det lite lurigt, vanligtvis brukar ju det skrivna ordet som är mitt verktyg (jo faktiskt, jag kan skriva bättre än vad jag brukar göra här bara jag lägger den sidan till, framförallt när det gäller skolarbeten). Det är inte helt lätt att komma på. Just konstnärlig kreativitet är som sagt ingen av mina allra starkaste sidor. Fast äsch, kommer jag inte på något får jag väl limma ihop lite träpinnar och ljuga ihop något om vad det symboliserar. Eller dra ett streck på ett papper och hävda att det är en tidslinje som symboliserar tidens gång.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home