Saturday, May 28, 2011

Chockerande lugnt i kvarteret

Måste säga att för att vara fredagkväll en lönevecka har det varit nästan chockerande lugnt här utanför. Annars brukar det alltid vara folk i olika grader av berusning som passerar (oftast i riktning mot stan) och taxibilar som kommer för att hämta upp folk i kvarteret. Men idag har jag, hittills, inte noterat ett enda högljutt gäng som passerat, en enda taxibil som åkt förbi eller knappt ens någon som passerat in eller ut genom porten till huset. Fast å andra sidan känns det nog inte som någon vild gissning att det är fler än jag som har inlämningar och/eller tentor och grejer till veckan och avstår från festande/utgång av det skälet. Men ändå, ett förvånande lugn sett till tid i månaden.

Hur som helst. Tror jag ska gå och lägga mej nu. Imorrn blir nog rätt likt idag skulle jag tro. Lite arbete med att titta igenom uppsatsen och slipa lite på detaljerna under förmiddan och sen rätt lugnt på eftermiddan. Och som jag nämnde förut kommer jag nog försöka klämma in ett besök på systembolaget också, så slipper jag tänka på det på måndag. Tror för övrigt jag har bestämt mej för en titel på uppsatsen. Men vad det är för titel berättar jag nog inte förrän uppsatsen är inlämnad, det är nog först då den blir helt hundraprocentigt spikad tror jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home