Friday, May 13, 2011

Lite högre nivå (ursäkta dröjsmålet)

Det här inlägget skulle naturligtvis ha publicerats igår kväll egentligen, men eftersom blogger låg nere hela kvällen igår och hela dagen idag har jag inte kunnat publicera det förrän nu. Men det är skrivet igår kväll (när det inte funkade skrev jag inlägget i word i en förhoppning om att det skulle börja fungera snart igen) så orden är precis dom jag skulle använt om inlägget hade publicerats när det skulle.

Inför hockeykvartsfinalen igår gjorde jag en liknelse mellan tyskarnas förmåga att spela hockey och att skriva programledarmanus. Efter att ha sett kvällens deltävling är jag beredd att säga att om tyskarna hade varit lika bra på att spela hockey som att skriva programledarmanus så hade Sverige vunnit med 79-0. Minst. Herregud vilka pinsamt usla ”humorinslag” vi fick se ikväll. Det var nästan så man förväntade sig att killinggänget skulle dyka upp och sjunga ”vi driver med tyskar”, det var så dåligt att man funderade på om det verkligen var på riktigt eller om det var ett försök att driva med den beryktade tyska humorn. Jag skäms nästan bara jag tänker på det.

Själva tävlingen tycker jag höll lite högre nivå än den förra semifinalen. Det var väl inte direkt bra men snäppet bättre än i tisdags. Resultatet är inte mycket att säga om utan det var väl rätt okej. Bortsett från Moldaviens bidrag vill säga. Jag vill inte vara elak i onödan så jag nöjer mej med att konstatera att det inte var särskilt bra. Eric Saade var väl ungefär lika enerverande som vanligt men som jag och Emma konstaterade under sändningen så var han i jämförelse med mycket annat ändå inte helt outhärdlig, vilket dock inte säger så mycket eftersom vi strax efter slog fast att med tanke på motståndet hade rentav Babsan ägt alla andra…

Tänkte ni förresten på att kommentatorerna bara använde förnamnet när dom pratade som Sloveniens Anna Keuc? Fantastiskt namn.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home