Thursday, June 02, 2011

Uteplatsen var härlig

Vädret med i grunden soligt men med lite höga tunna moln höll i sej. Det förde naturlgitvis med sej att jag spenderat det mesta av dagen på uteplatsen. Det var, som alltid, gött. Läste Sonic, lyssnade på lite bra musik och tog ett glas vin (eller okej då, två om man ska vara noga). Men så typ fem minuter innan jag tänkte gå in (inte för att det var kallt utan för att hinna tvätta ur håret, kände att jag behövde göra det innan seminariet imorrn) så flög det in en getingjävel. Hade varit hyfsat getingfritt hela dagen men naturlgitvis skulle en jävel få för sej att flyga in precis innan jag hade tänkt gå in. Stor var den dessutom. Nåväl, efter mycket om och men och ha konstaterat att det var den mest korkade geting som nånsin har flugit in här lyckades jag dock få ut den. Usch, hata getingar. Nu gör jag nog snart allvar av mina funderingar och köper ett nät och hänger framför dörrn när jag sitter där ute.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home