Sunday, July 31, 2011

Nattfjärilar

Ser att det kryper inte mindre än tre nattfjärilar på fönsterrutan. På utsidan som väl är. Antar att dom lockats dit av lampan som hänger i fönstret. Nattfjärilarna brukar ju av någon mystisk anledning dras till ljus. Om dom nu är så förtjusta i ljus kan man ju dock tycka att det är en rätt dålig idé att vara nattaktiv. För ett par veckor sen eller så upptäckte jag en liten nattfjäril i sovrummet när jag skulle gå och lägga mej. Den slog jag ihjäl och spolade ner i toaletten. Jag kan vara ganska ondskefull emellanåt, i alla fall när det handlar om kryp och dylikt.
Nåväl. Imorgon kommer jag återgå till pluggandet. Har varit skönt med en ledig dag, ett litet uppehåll, men från imorgon är det full fokusering som gäller igen. Dock är ledigheten ännu inte riktigt över, fortfarande återstår natten. Den tiden ska jag huvudsakligen ägna åt att sova. Men först ska jag naturligtvis borsta tänderna och i övrigt göra mej klar för sängen. På återhörande under morgondagen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home