Tuesday, August 23, 2011

Hoppas på sol imorrn

Tror det är läggdags nu. Imorgon är det sagt att det ska bli rätt fint väder om jag förstått saken rätt, så då är det nog inte omöjligt att det kan bli lite uteplats. Då ska jag sitta där och blänga på förbipasserande och mobba alla som ser ut att vara på väg till jobbet med att käckt tralla "tjingehej och tjosan äh flytta på dosan" (nä, jag har inte heller någon anning om vad det betyder, men det är taget från en käck pilsnerfilmsmelodi med Åke Söderblom) för att understryka hur trallande glad man blir av att vara ledig och sitta och dricka vin i solen. Eller riktigt så kommer jag nog inte göra i och för sej. Men ni fattar, blir det fint väder kommer jag antagligen götta mej i solskenet på uteplatsen. Men nu ska jag som sagt gå och lägga mej. Hoppas på att drömma om Säkert!, godis, 1700-talet, pilsnerfilm och Oppfinnar-Jocke.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home