Sunday, August 07, 2011

Lite om denna söndag

Dagen pluggande gick helt okej. Fick ungefär det jag hade tänkt gjort på ungefär den tid jag hade tänkt. Då får man väl säga att det var ganska framgångsrikt. Annars kan jag inte säga att det hänt så mycket under dagen faktiskt.
För en liten stund sedan började någon granne spela tråkig hårdrock på svinhög volym. Att det spelas högt ska jag inte gnälla på, det händer ju att jag själv krämar på en del liksom (fatta vilken dubbelmoral om jag då började klaga på att andra skruvar upp volymen emellanåt). Däremot tänkte jag ha lite synpunkter på musikvalet. Trött hårdrock (eller hårdrock överhuvudtaget) är ju liksom inte riktigt vad man vill höra. Kan tycka att han eller hon som spelar kunde ha valt något bra istället. Det aktualiserar ju dock åter den ständiga frågan, varför har grannar som spelar hög musik aldrig bra musiksmak? Har aldrig varit med om att någon granne skruvat upp exempelvis ljuv indiepop, sextiotalssoul eller shoegazeskrammel. Det är nästan alltid hårdrock, trance eller, ibland, trötta reklamradiolåtar. Väldigt märkligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home