Friday, September 16, 2011

Otrevlig överraskning

Tänkte röra ihop en trevlig liten pasta med champinjoner och gorgonzola idag. Eftersom jag ville ha färska champinjoner köpte jag således en ask på netto (av någon anledning finns det inte champinjoner i lösvikt där, vilket jag annars föredrar om jag ska ha färska champinjoner). När jag sedan öppnade asken för att ta upp och skiva svamparna luktade det apa. Champinjonerna i fråga var typ mögliga och ofräscha i största allmänhet. Sjukt vidrigt. Så första gången jag köpte "färska" champinjoner på netto (vanligtvis brukar jag köpa i lösvikt på ICA eller Coop) blir nog också den sista. Om dom nu inte skulle börja med lösvikt så man kan kontrollera svampen innan man köper den.

Behöver jag tillägga att den där champinjonasken åkte i sopen tämligen omedelbart och att jag raskt ändrade mina matplaner? Fick bli en låda från frysen och makaroner istället. Den där pastan får bli någon annan dag när jag hunnit skaffa nya fräscha chamoinjoner.
För övrigt kan man ju tycka att butikspersonalen borde ha bättre koll än att låta mögliga chamoinjoner stå framme.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home