Saturday, January 21, 2012

Lite trist

Lite trist att Juholt valde att avgå kan jag tycka. Jag var nog en av få som faktiskt gillade honom. Och tror han hade blivit väldigt bra bara han hade fått prata politik istället för om den där fullkomligt ointressanta lägenhetshistorien i höstas. Tyckte det var skönt och befriande när han tillträdde och började prata om ideologi och värderingar istället för det gamla vanliga sakfrågetjäbblet (och av bara farten lyckades totaläga Reinfeldt i debatterna). Jag hör ju till dom som gärna ser att den politiska debatten är ideologisk istället för tjafs om man ska betala x eller y procent i skatt. Men men, det blir nog bra. Huvudsaken är att Reinfeldt blir av med jobbet efter nästa val. Nog om det.

För egen del har dagen sedan jag blev färdig med artikelläsandet varit lugn. Kan inte säga att det hänt något särskilt anmärkningsvärt alls. Räknar liksom inte att jag råakde se ett avsnitt av Kniven mot strupen som jag aldrig sett förut som anmärkningsvärt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home