Tuesday, March 27, 2012

En stunds panik

Tog bussen ner till stan imorse. När jag hade klivit av bussen stoppade jag ner handen i fickan och fick panik. Upptäckte att plånboken inte fanns där. Jag hade tappat den på bussen. Inte bra. Hade typ ingen aning om vad jag skulle göra. Skulle jag ringa någonstans? Var i så fall? Skulle jag hoppas på att någon hittade den och kontaktade mej?
Sen slog det mej, bussen jag hade åkt med var någon sorts extrainsatt reservbuss som hade centralen som slutstation. Den skulle alltså inte vidare. Hade jag tur hade bussen ännu inte hunnti försvinna utan bara åkt bort till huset där bussgods och lite annat finns och där det ibland står bussar och väntar på att nästa tur ska börja. Jag gick in på bussgodskontoret och frågade och jodå, jag hade tur. Bussen stod där. Och plånboken låg på sätet där jag suttit. Lättnad. Hade varit fruktansvärt drygt att bli av med den och dess innehåll.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home