Saturday, March 10, 2012

Finaltankar

Brukar ju inte tippa hur det går i finalen, och ska inte göra det i år heller. Just i år känns det ju lite meningslöst också eftersom det är två bidrag som är såna superfavoriter till att ta hem det. Det rimliga är ju också att det är någon av de två som vinner. Av de två hoppas jag på Loreen. Är visserligen inte lika betagen av hennes låt som många andra tycks vara (den där genren är ju inte min favorit direkt) men jag finner den bättre än Dannys låt, och så har jag ju som bekant lite svårt för just Danny också. Dessutom känns Loreen låt som det av kvällens bidrag som kommer ha bäst chanse i ESC och det är ju en inte helt oviktig faktor.
Min personliga favorit i finalen är dock Thorsten Flinck. Den klart bästa och mest lyssningsbara låten. Sen skulle den antagligen vara mer eller mindre chanslös i ESC eftersom den bygger mycket på text och att den känns så tätt knuten till just Thorsten Flinck. Vet man inte vem ha är tappar antagligen numret och låten en hel del. Tror dock att Thorsten kan gå ganska bra ikväll. Känns som att han har en hyfsad chans att placera sig topp fem.

Om övriga bidrag kan väl sägas att Molly Sandén antagligen kommer gå bra. Likaså kan Lisa Miskovsky knipa en hyfsad placering. Även Dead by April kan hamna ganska högt trots sin spya till låt (och allmän uppenbarelse), hårdrock kan ju dessvärre aldrig riktigt räknas bort. David Lindgren kan överraska igen. Dock brode han allvarligt överväga att byta skor. Gympaskor till kostym är ett oskick som borde vara straffbart. Top Cats har jag inte så mycket att säga om och Ulrik Munther stör jag mig mest på.
Och Ranelid? Tja, är det någon låt som verkligen skulle tappa på att hamna i ESC så är det den. Det bidraget bygger ju så oerhört mycket på att man vet vem Björn Ranelid är. Det är ju i mångt och mycket det folk röstar på. Och hur många vet vem Björn Ranelid är i, exempelvis, Moldavien?

Ska hur som helst bli intressant att se hur det går. Dags att plocka fram godiset (veckans godis är Lindt Lindor, det kände jag mig sugen på).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home