Saturday, March 31, 2012

Trevlig, men lite underlig kväll

Blev en lång, sen och väldigt trevlig kväll igår. Men också en rentav ganska märklig kväll på sitt sätt. Började med att jag gick fel, svängde av en gata för tidigt liksom och hamnade lite fel helt enkelt, och slutade med att jag bjöd på ett glas vin som tack för att jag fått skjuts på en pakethållare från stan. En rumlig och dimmig natt helt enkelt. Och nu sitter jag här, ganska nyuppstigen och småseg, och betraktar snöfallet utanför fönstret.

Men för att återgå till gårdagskvällen så var Simian Ghost bra. Och det kändes som att det var väldigt mycket folk på Söderport. Det är ju kul att det är det. Dock kom vi nog en aning senare än vad vi brukar göra den här gången. Det brukar liksom inte vara någon större trängsel när vi kommer dit men den här gången var det mycket folk redan när vi kom. Föredrar nog i ärlighetens namn att komma lite tidigare så man kan köpa den första ölen (och kanske till och med den andra) utan att behöva knuffa sej fram till bardisken. En annan intressant grej igår som spär på att det på sitt sätt var en ganska märklig kväll var att jag bara behövde beställa först gången jag handlade. Sen hällde killen i baren upp en öl och ställde fram när jag kom fram till bardisken. Trevligt, men lite oväntat. Dessutom kände han igen mej från en annan grej vi var på på Söderport för ett tag sedan (när vi tittade på La Fleur) och frågade vad jag tyckte om det. Kul att bli igenkänd, men också det lite oväntat. Fast å andra sidan har vi varit rätt mycket på Söderport under våren så det är kanske inte jätteförvånande att man blir igenkänd av någon i personalen. Eller av arrangören för den delen som jag hälsade på och tackade för ett trevligt arrangemang när vi var på väg ut framemot stängingsdags.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home