Tuesday, May 01, 2012

Trevlig kväll igår, ledighet idag

Blev en trevlig kväll igår. Drack lite vin tillsammans med några klasskamrater, och sen bestämde vi oss för att gå till Vallen. Där fick vi köa kan man säga. Vi gick dit tidigt så vi var där kring tjugo eller kvart i elva (dom öppnade elva så det var alltså väldigt tidigt). Vi kom in strax efter halv ett. Vi stod alltså i kö i ungefär två timmar. Rätt rejäl kö med andra ord. Sen om det verkligen var värt att köa i två timmar för kan väl diskuteras (rätt mycket ungt folk, dålig musik) men det var en trevlig kväll som sagt så man ska väl inte gnälla över köandet. Kan för övrigt tilläggas att det som vanligt när jag går ut var många som tyckte mitt skägg var fasligt spännande. Några ville röra det, några berömde det, en tjomme kallade mig "en sån jävla kung" och en flicka i kön gjorde, ivirigt påhejad av mina klasskarmater, en fläta i det. Flätan togs dock ur tämligen omgående. Herregud, någon gräns får det ju finnas. Folk kan ju tro att man är hårdrockare för mindre, och så kan vi ju inte ha det. Blev dock inte så himla mycket dricka igår så idag är jag inte ett smack bakfull, och inte särskilt trött heller. Sånt gillar man ju.

Men första maj idag alltså. Har traditionsenligt på mej min t-shirt med Che Guevara-tryck, och har dagen till ära även lyssnat på sången om Stalin. Mer firande än så blir det nog inte. Idag är också den sannolitk sista lediga dagen innan uppsatsen ska vara färdig. Från och med nu räknar jag med att arbeta varje dag (även helger) fram till inlämning. Gör man det ska det inte vara ngåra problem alls att hinna färdigt i tid och att få ihop en bra uppsats. För övrigt är det galet fitn väder idag så egentligen borde jag nog sätta mej lite på uteplatsen. Fast jag har en del annat som behöver göras så vi får se om jag hinner med någon ueplats.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home