Saturday, August 11, 2012

Lugn dag, men otippad eftermiddagsaktivitet

Har i allt väsentligt varit en lugn dag. Mest anmärkningsvärt är att jag otippat nog fastnade framför finalen i rytmisk gymnastik under eftermiddagen. Visade sig vara en oväntat fascinerande sport och man kunde inte undgå att imponeras av gymnasternas konster. Roligaste redskapet var ringen (eller tunnbandet som kommentatorerna envisades med att kalla det), blev väldigt imponerad av allt de kunde göra med den där ringen. Och när man såg bollmomentet kunde man för övrigt inte undvika att tänka att det kanske vore något för fortbolls- och handbollsspelare att lära sig klämma fast bollen mellan bakhuvudet och röven. Måste ju vara galet svårt för motståndarna att ta bollen då. Kan även tillägga att även om jag inte begriper särskilt mycket av sporten så håller jag nog med om att det var rätt gymnast som vann. Till och med jag tyckte mig kunna se att hon var snäppet vassare än de andra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home