Tuesday, December 11, 2012

Den vita vintern fortsätter

Har fortsatt snöa under natten, morgonen och förmiddagen. Så nu har vi rätt mycket snö. Himla härligt. Inte lika härligt att det plogats upp en stor snöhög precis vid mitt köksfönster dock. Dels för att jag gillar när snötäcket är slätt och orört och hellre vill se det än en snöhög när jag tittar ut, men också för att det är just där jag brukar kunna uppskatta hur mycket snö det egentligen är genom att jämföra med typ buskar och sånt. Nu får jag hitta nåt annat ställe att kolla det på. Uteplatsen? Nja, den är ju mestadels under tak (läs: grannens balkong) så att försöka uppskatta snödjup där blir lite vanskligt.

Vill dock poängtera att det inte är något "snökaos" oavsett vad som rapporteras i media. Det är en hel del snö ja, men långt ifrån några kaosmängder.

Nåväl, nu ska jag ta en runda på diverse siter och se som jag hittar något jobb att söka. Efter det får vi se vad jag kan hitta på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home