Tuesday, February 02, 2016

November?

Finns egentligen inte så mycket att säga om idag. Med tanke på hur allmänt grått och blaskigt det varit har det väl känts mer som november än februari, men det är ju inte mycket att skriva om. På tal om att skriva har mitt eget skrivande gått bra. Blev klar med ett avsnitt som rent spontant känns som att det blev ganska bra. Har sagt det förut men det tål att upprepas att jag tror inte jag har särskilt mycket kvar nu. Tänkte titta igenom lite imorgon vad som är skrivet och om vad som mer behöver skrivas och så. Lär inte vara mycket mer än en månads arbete kvar innan en första version är klar.

Har annars börjat läsa Tove Folkessons Sund idag, kan väl kallas för uppföljare till Kalmar jägarinnor, som för min personliga de nog var den bok jag läste ifjol som träffade mest i hjärtat. Än så länge upplever jag inte Sund som lika drabbande som KJ. Delvis kanske för att jag kunde relatera starkare till KJ och den fick mig att minnas min egen ungdomstid såväl som mina år i Kalmar. Men den är väldigt bra (om än lite störigt att det småfuckats med kronologin i vissa rollfigurers liv jämfört med vad som sas i slutet av KJ), och så får vi väl se imorgon när jag läst ut den hur drabbande jag då upplever den. Man brukar ju ha en klarare bild av det sistnämnda när en bok är utläst än när man är mitt i den.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home