Thursday, December 28, 2017

Varnad

Fick brev från Arbetsförmedlingen idag. En varning visade det sig när jag öppnade kuvertet. För att jag inte hade lämnat in min aktivitetsrapport för november. Då blev jag först lite sur, för det var jag övertygad om att jag gjort.
När jag loggade in för att kolla visade det sig dock att jag hade fyllt i den, men sedan hade jag antingen glömt att klicka på skicka in eller så hade det blivit något fel så att den inte gick iväg. Oavsett vilket så var det ju en tabbe av mig att inte se till så att den faktiskt var inskickad. En tabbe men aja, alla gör vi misstag och eftersom det var första gången blir det ju inga värre konsekvenser än just en varning, så det må väl vara hänt. Dock kan jag bli lite småtjurig över att Arbetsförmedlingen inte har ett system som automatiskt skickar ut ett påminnelsemail om man inte har lämnat in sin aktivitetsrapport när sista dagen kommer. Det borde inte vara jättesvårt att ordna. Särskilt inte eftersom det här med aktivitetsrapporter och att skicka in dem i tid är så himla noga, och man får ju redan ett automatiskt mail som bekräftelse på att rapporten är inlämnad. Spontant känns det som att det skulle unna spara in en hel del administration och byråkrati som idag läggs på varningar och andra åtgärder, och det skulle ju definitivt göra så att färre riskerar att få ersättningar och annat påverkade. För jag skulle tro att de allra flesta rapporter som inte kommer in i tid beror på just glömska eller misstag. Fast att AF skulle ha tänkt på det vore väl i och för sig för mycket begärt.

Dagen i övrigt? Förhållandevis lugnt. Var på systemet och handlade inför nyår, och sedan ägnade jag en stund på eftermiddan åt att slöglo på Mrs. Doubtfire. Därtill en del sötsaker. Har känt mig småslö. Känns lite som att tröttheten sedan juldagen och att jag fick kliva upp tidigt igår fortfarande påverkar. Jag börjar väl bli gammal.

En varning förresten. Haha, känner mig som värsta värstingen eller nåt nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home