Saturday, June 25, 2022

Groggar mm

Ganska ospektakulär midsommarafton på det stora hela. Nu under kvällen har jag druckit grogg (tre olika på Eau-de-vie, såklart) och lyssnat på Summer Part-listan. Klart trevligt. Tidigare var jag hos morsan och farsan och käkade lite midsommarmat. Också trevligt. Dock blev man ju lite orolig när farsan lyckades ramla omkull, slå huvudet i väggen och en stund senare vara tvungen att gå och lägga sig pga huvudvärk. Han var dock okej när jag gick därifrån, så borde inte vara någon fara. Men som sagt, man blir ju lite orolig. Smällar mot huvudet kan ju få konsekvenser även om inte själva smällen känns särskilt allvarlig. Men utgår ifrån att åtminstone morsan har koll på så att han inte börjar bli illamående eller förvirrad eller så. Spontant tror jag dock mest att det var att han druckit för lite och suttit lite för mycket i solen. Har ju ändå varit rätt varmt under dagen, även om det inte blev fullt så varmt som det verkade för ett par dagar sedan. Dock ser de närmsta dagarna ut att blir ruskigt varma. Över 30 lördag till måndag. Inget favoritväder för min del, men man får härda ut. Är ju inget man inte varit med om förut, även om det vanligtvis inte är så här tidigt på sommaren de temperaturerna inträffar. Skönt att man inte måste ägna ägna sig åt kroppsarbete utomhus i sådant väder.

Jaja, ska surfa vidare nu. Glad midsommar på er!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home