Tuesday, July 19, 2022

Inför hettan

Lugn och stillsam dag. Läste färdigt kapitlet om renässansen i boken om filosofins historia. Har försökt förbereda mig mentalt på de kommande dagarnas hetta. Ska nog gå fint, även om bara tanken på 35 grader på torsdag känns plågsam. Men det är ju bara att vänja sig, lär ju vara långt ifrån sista gången man kommer behöva handskas med sådana temperaturer. Man får bara vara glad att det inte är längre än ett par dagar den här gången. Har i vilket fall förberett så jag har sorbet i frysen att svalka mig med, kanske får köpa mig ett par alkoholfria öl och ställa i kylen imorgon. Kanske skulle se om jag har något att sätta för köksfönstret också där jag inte har några persienner. Borde ju kunna bli åtminstone något lägre inomhustemperatur då. Vete sjutton bara vad jag skulle kunna ha som är tillräckligt stort. Ett lakan kanske?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home