Saturday, December 30, 2006

Bäst & Värst 2006

Så var det då dags, varsågoda:


Bäst: Elvis, alltid Elvis. Att jag lärde känna Emma och Mickis. Pragresan. Morrissey. Cosmopolitan (drinken alltså). Att etab lyckades rädda alla viktiga filer. Klubb Perfektion. Hultsfredsfestivalen. Budweiser. Edvinfestivalen. OSguld och VMguld i hockey. Kvalserien. Kladdkakemuffins. 7/8 (Morrisseykonserten i Karlstad). Flambémenyn. Brahma (ölet, inte den hinduiska skapelseguden). VIA-projektet. Alla gånger jag var med i media. Megafonen. Rosa Champagne. Helsingforskryssningen i februari. Walk the line. Puopée de cire, puopée de son. Nya bilen. Mannen från U.N.C.L.E


Värst: Demonfyllan. Att gävlebocken inte brann. Att Carola vann melodifestivalen. Att Lordi vann ESC. Att vi inte fick spela ”vår” musik på klubben ett par gånger. Att datorn pajade. Sveder. Citronsprit. Le Sports upplösning. Höstens och vinterns väder. Alla bakfyllorna. Att VIA-projektet las ner. Arbetsförmedlingen. Mitt dåliga humör i våras. Att jag var sjuk på midsommar. Att mormor dog. Att eldorados hamburgare inte säljs längre. Leffe, alltid. Att megafonen gick sönder. Den röda ryska champagnen. När jag skrapade upp sidan på bilen. När jag fixade en lackskada på hyrbilen också. Den feta förkylningen mitt under OS. Att karlskogas enda skivbutik slog igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home