Saturday, January 13, 2007

Middagen hos farmor och en hel del annat

Middagen hos farmor förut var väldigt trevlig, eller ja för min del var frukost eftersom jag inte vaknade förrän en halvtimme innan vi skulle vara där men det gjorde ju inte det hela mindre trevligt.
Maten som serverades var någon sorts räkröra till förrätt, kalkon med någon sorts sås som det var whisky i och potatis och till dessert fick vi persika med någon sorts mandel eller så på och grädde. Det var väldigt gott, hon är bra på att laga mat farmor. Efter maten serverades dessutom lite fika.
När vi satt och åt fick ma nreda på många intresanta saker, bland annat att mormor och göran (hennes gubbe) var riktiga hembrännare förr om åren. Det visste varken jag eller min syster förut så det var en nyhet. Annars förflöt samtalen under middagen inte på något särskilt spektakulärt vis utan det var dom vanliga ämnena som avhandlades, och naturligtvis skällde farmor lite på farfar också (bland annat när han nästan, men abra nästan, spillde ut vin).

Efter att vi kom hem har jag emst kollat på TV men jag skrapade ett par skraplotter också (vann 30 spänn på en för nån vecka sen så då tog jag ett par nya istället för pengarna), tyvärr vann jag inget men jag har chansen att vinna en resa för två till Las Vegas. Den som vill följa med får säga till och hålla tummarna för att ingen har hunnit paxa den andra biljetten.
Spelade TP mot morsan och farsan precis nyss också, jag vann som vanligt (och då var dom ändå på lag den här gången). Farsan hade dock väldigt svårt att förstå från vilket håll han skulle ta korten och tog ständigt frågekort vi redan hade haft. Kan för övrigt säga att dom blev väldigt knäckta när jag kunde svaret på vem som hade komponerat finlandia.

Imorrn ska jag nog ut och sätta upp afficher förresten, det känns som det är läge för det. Idag hade förresten kuriren en ytterst trevlig notis om klubben, det var liksom inte bara ett referat av det senaste meddelandet jag skickade ut (som det brukar vara när det handlar om sånan där smånotiser) utan dom hade gjort lite egen research också och sånt är ju alltid kul.

Det avr för övrigt Sibelius som komponerade finlandia om det är någon som inte känner till det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home