Monday, January 01, 2007

Nyårspartyt

Folk kom vid fem. Christian ringde, hand skulle ringa igen vid 8 men ha nringde aldrig igen. Pålsson dök upp. Vi gick till restaurangen lite före 18. Vi var 13 stycken. Jag slog till på toast skagen, gorgonzolaspäckad oxfilé, glass med frukt och en halv flaska vin (jag och vaja delade). Det var väldigt gott, och inte allt för dyrt (299). Vi gick hem till mej igen. Jag spealde nyårsskivan, den var fantastiskt bra men gjorde nog ingen dundersuccé (dom flesta satt i köket och spelade kort istället för att festa och lkyssna på musik, sen tjatade dom om att vi skulle slå på en skiva med egentligen rätt kassa låtar). Belle försvann. Festen fortsatte. Folk ville se grevinnan och betjänten, jag förberedde lite musik udner tiden. Jag och vanja rockade. Det blev dags att gå ner till sjön. Vi sköt raketer. Klockan slog tolv, vi drack champagne. Jag behvöde inte öppna min rosa tjeckiska för det var så många som bjussa ändå. Min syster ringde men min telefon cpade sej och bröt samtalet. Morsan ringde, samtalet bröts inte. Vi gick tillbaka till mej. Dom första gick hem (tråkiga var dom). Efterfeststämning. Vanja spydde. Pålsson spillde på golvet, vi blev lite rädda att han ahde spillt på modemet men det hade han inte gjort. Vanja städade efter sej. Tord låg på min säng och skickade sms. Folk drog hem. Jag ansåg att folk var tråkiga. Jag drog iväg en raket från balkongen som avskedshälsning (det var alltså en sån där lite raket). Jag ställde rätt stolar och rättade till mattor. Jag satte mej vid datorn. Morsan och farsan kom hem. Jag städade undan lite flaskor. Jag gick och la mej.

Och idag var jag inet det minsta bakfull det var skönt. Men jag var inte så förvånad för jag hann knappt bli full överhuvudtaget igår, hann ju liksom bara dricka typ 5 öl mellan att vi kom tillbaka från restaurangen och tolvslaget. Fast det var kul ändå, man måste ju inte bli tokfull jämt liksom.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home