Saturday, April 14, 2007

Kvällens Klubb Perfektion

Inte särskilt mycket folk idag tråkigt nog, var andra gången på raken som det inte gick särskilt bra. Anledningarna till det är flera, det var påsk förra veckan och många var ute då, den här helgen är halvlångt från en lönehelg, det är promoe på statt imorrn och en del annat. Men det var trots allt skoj ändå, dte är alltid roligt på Klubb Perfektion.
Fast allra roligast under kvällen var nog när det var smockfullt vid scenen under centerfolds spelning och samtidigt var det typ tre pers på discogolvet. Livemusik äger disco helt enkelt. Typ likadant avr dte under Durango Riots spelning fast då var det rätt många som inte hade hunnit komma så det var inte riktigt lika fullt framför scenen som när centerfolds lirade. Dock hade Teardrive något mindre publik men det är ju inet så kosntigt då dom andra banden är härifrån och har kompisar som vill se dom och så vidare. Vi ägde förresten det andra dansgolvet under hyfsat långa stunder under hela kvällen och det är ju skoj (där kan man kanske se en förkalring till den låga publiksiffran, dom som är musikintresserade kommer dit men dom vanliga utgåarna stananr hemma när det är andra grejer under samma helg oc hhelgerna före och efter). Som mest ägde vi nog precis efter centerfolds när jag spelade Teh Arks "absolutley no decorum", då var det så fultl det kunde bli på dansgolvet och folk sjöng med i låten, då kände man sej rätt nöjd.
Sen hade jag en del andra riktigt bra låtval under kvällen också Devendra Banharts "I feel just like a child" funakde förvånansvärt bra, This charming man fick många att dansa och så hade jag en hel rad låtar som var bra val av olika anledningar. Jag ahde med andra ord en väldigt lyckad kväll i DJbåset.
Första bandet blev förresten lite försenat på grund av att ljudteknikern blev lite, det försköt schemat lite men dte gick ändå till slut, vi fick ta lite kortare mellanrum mellan banden än planerat bara. Efter att det sista bandet spelat blev banden förresten utslänga från logen, visserligen fanns det en anlednign till dte men jag tycker nog ändå att det var lite småhårt av vakterna. Sen skjutsade jag Teardrive till hotellet det sista jag gjorde, vi hade liksom hjälpt dom med lite grejer som skulle köras ner till deras bil (dom kunde inte köra själva och bilen stod på en parkering en bit ifrån så vi kröde grejerna från wickan till deras bil i vår bil) och sen undrade dom om dom inte kunde få skjuts till hotellet och eftersom jag ändå skulle åt det hållet så kunde dom det.
Sen upptäckte jag att jag hade glömt mn mapp med affischer i (bland annat dom sigenrade affischerna från alla tre banden) på wictoria så jag får gå dit imorrn och hätma den.
Idag blev ja gförresten bjuden på mat däruppe, det hör inte till vanligheterna. Men han är schysst Osman.
Annars var det mesta som vanligt, wickan var lite snikna, banden var mycket nöjda med vad vi hade fixat fram i snaskväg i logen och man blev svart om fingrarna av den där stämpeln.

Men nu ska jag gå och lägga mej. Eller jag ska kolla mejlen och aftonbladet först men sen ska jag gå och lägga mej.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home