Saturday, May 05, 2007

Vårens sista klubb

Family Romance var jävligt bra, i en av låtarna dom körde lät musiken också väldigt Smithsaktig och det gillar man ju. Men om dom spelar i närheten av dej/er/whatever gå och se dom, även om scenshowen antagligen inte är det bästa du/ni/whatever har sett så är musiken jäkligt bra. Måste komma ihåg att skaffa deras skiva när eller om den kommer.

I övrigt var kvällen en halv katastrof, dte kom skitlite folk så det gick inte iho pekonomiskt alls så nu måste jag gå upp till wictoria på måndag och lämna fakturan på bandet så ska dom betala den. Något jag inte alls gillar då det dels blir tokkonstigt i vår bokföring, dels känns lite som ett svek mot Motor att man inte själv betalar den faktura dom skickat till en och framförallt för att jag återigen hävdat att WIctroia totalt missupfattat hur pengarna ska fördelas (jag ska inte gå in närmre på det där, speciellt inte som dom flesta som läser här redan vet vad jag tycker i frågan).
Inte heller på dansgolvet gick dte särskilt bra idag, som mest ahde vi tre elelr fyra personer som dansade samtidigt, inte ens efter bandet när jag körde någon sorts indie greatest hits med bara låtar som folk brode känna igen var det fler som dansade (ärligt talat var det nästan abra då någon dansade överhuvudtaget). Jag är dock väldigt nöjd med mitt musikval ändå, det spelades verkligen bra musik från mitt DJbås idag (kan lägga upp listan på dom första 50 låtarna imorrn eller nått).

Fick inte heller något klart besked ifall vi kan/får fortsätta i höst. Jag vill fortsätta i hösten, mina kollegor verkar inriktade på att göra det och en scen för mer alternativ musik behövs verkligen i Karlskoga men det hänger liksom på Wictoria och trist nog kan dom sätta P för hela projektet om dom inte känner för att fortsätta (om vi inte hittar någon annan samarbetspartner men rent spontan känns det inet som dte finns så många ställen med bra lokaler att samarbetat med).

Ska jag försöka analysera vad kvällens misslyckande (kan man väl nästan kalla det) beror på så kan jag identifiera tre orsaker som avrit väldigt viktiga: 1. Statt har Markus Fagerwall imorgon vilket säkert tagit en stor del av våra som ja grbuakr säga marginalbeösakre (alltså besökare som inet går dit för Klubb Perfektion utan hade gått till wickan ändå). 2. Ida Marias avbokning spelade nog rätt stor roll, kanske inte för att många mycket hellre hade viljat se Ida Maria (vilket troligtvis har spealt in till viss del) utan främst för att det har skapat en för oss negativ turbulens dom senaste dagarna och folk har inte varit säkra på om det har varit Klubb Perfektion eller inte och vad som i så fall skulle stå på scenen och så vidare. 3. Det har faktiskt varit rätt mycket olika grejer i stan hela våren (statt har haft massa band, wickan har haft band, det har varit korprock och så vidare, samt icke att förglömam så avr det långhelg förra helgen och många var ute då) så folk kanske är mätta på den här typen av arrangemeng för ett tag framöver.

Men nu får vi sätta oss ner och utvärdera och så vidare och se vad vi kan göra bättre om vi fortsätter till hösten. Något som jag anser kan bli mycket bättre är försäljningen av biljetter i förväg, där har vi varit otroligt dåliga. Mycket för att vi egentligen inte har något system för hur vi ska sälja biljetter, kanske kan det till och med vara värt att sälja biljetterna via biljettstället eller nått sånt om det får som resutlat att fler köper förköpsbiljetter och så där, det är sånt vi får räkna lite på.

Hur som så borde jag nog gå och lägga mej nu, jag emnar morgontidningen kom precis.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home