Monday, June 18, 2007

Svarta Dahlian (filmen)

Igår när vi varken hade internet eller TV hyrde vi en film istället. Den Svarta Dahlian blev det. Det var en helt okej film men tyvärr blev den stundtals lite för rörig för att vara riktigt bra.
Annars är det noterbart att Mia Kirshner ofta spelar roller som likanr varandra, alltså karaktärer med något oklar sexualitet och som dessutom ofta på något sätt är destruktiva. I L word är ju hennes karaktär först ihop med en kille för att sedan komma på att hon är lesbisk och efter ett tag börjar hon skära sej i armarna och massa sånt där, så var hon med i en säsong av 24 (inte så månag avsnitt dock) där hon spelade någon sorts übervåldsam yrkesmöradre ahr jag för mej och om jag minns rätt hade hon nån sexscen där också och den karaktären verkade inte riktigt frisk i huvudet den heller. Och så i den här filmen spelar hon dahlian (och mer än så säger jag inte så jag inte förstör filmen för någon).

Idag ledde frånavron av TV och internet till att jag lyssnade på lite musik jag inte hunnit lyssna på annars. Bland annat lyssnade jag igenom en av skivorna som har varit med i SOnic och jag måste säga att det är konstigt att jag inte förstod hur bra Jarvis Cockers "Don't let him waste your time" är när jag lyssnade på den första gången.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home