Wednesday, June 27, 2007

Underligt beslut

Denna kväll har jag sovit en del, det var mycket skönt.
Hörde förresten att hultsfred har sparkat festivalchefen, lite halvoväntat tycker jag för dom erfarenheter jag har av JP är att han har varit duktig på jobbet (vilket festivalerna 05 och 06 borde vara bevis på). Tycker det verkar märkligt också att ett dåligt år ska få dom konsekvenserna, jag menar ett företag sparkar ju sällan VDn om det inet ahr gått dåligt ett antal år i följd. Fast kanske är marginalerna så små att dom inte har råd att "chansa", eller så har han gjort sej ovän med någon i styrelsen som nu fick läge att kicka honom.
Eftersom många klagat på artistprogrammet så tycker jag nog också att bandbokarna är dom som man i första hand borde ha funderat på att byta ut.
Men lite nytt blod med nya idéer kan säkert göra ett bra jobb med nästa års festival.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home